26-05-2020
Heeft u te veel rente betaalt aan uw Interbank lening of aan een ander label van Credit Agricole?
Het Klachteninstituut Financiële dienstverlening (KiFiD) heeft in een uitspraak van januari 2019 vastgesteld dat Credit Agricole (O.a. Interbank(*) mogelijk te veel rente in rekening heeft gebracht bij klanten op hun doorlopend krediet. Interbank heeft hier in eerste instantie beroep op aangetekend maar bij de einduitspraak in februari 2020 is definitief vastgesteld dat er bij bepaalde klanten te veel rente is berekend.
Compensatieregeling
Per 7 Mei is Credit Agricole gestart met een compensatieplan. Klanten die in aanmerking komen voor compensatie van te veel betaalde rente ontvangen hierover een brief. De brieven worden in batches verstuurd. Daarnaast start Credit Agricole op korte termijn een landelijke advertentiecampagne om het compensatieplan onder de aandacht te brengen van het brede publiek.
Wie komt er in aanmerking voor compensatie?
De regeling geldt voor de leenvorm doorlopend krediet. Wanneer u een doorlopend krediet had bij Credit Agricole of haar dochters op 1 januari 2008 of daarna heeft afgesloten heeft u mogelijk recht op een vergoeding voor te veel betaalde rente. Op de website Mijnrentevergoeding.nl kunt u dit nagaan en zich aanmelden. Let op! U moet zich hier persoonlijk voor aanmelden.
De regeling geldt ook voor klanten die hun krediet na 1 januari 2008 hebben overgesloten of afbetaald. Ook in die gevallen kan het zijn dat u recht heeft op compensatie.
Voor welke banken geldt de regeling?
Het betreft de banken die onderdeel zijn van Credit Agricole Consumer Finance Nederland B.V. Het gaat om klanten met een lopend of beëindigd doorlopend krediet bij een van de volgende banken: (*)
- Interbank
- Ribank
- De Nederlandse Voorschotbank
- Intermediaire Voorschotbank
Mocht bij één van bovenstaande banken een krediet hebben lopen of hebben gehad en wilt u weten of u in aanmerking komt voor compensatie? Kijk dan op Mijnrentevergoeding.nl.