Frisia Financieringen
9.0
1001 mensen geven ons een 9.0

Klachteninstituut financiële dienstverlening

Kifid

Heeft u een klacht of een geschil met een financiële dienstverlener en komt u er samen niet uit of reageert de andere partij niet? Dan kunt u Kifid inschakelen. Klachteninstituut financiële dienstverlening, afgekort Kifid, is een stichting die op een deskundige, onpartijdige en toegankelijke wijze geschillen wil oplossen als alternatief voor de rechter. Als u een klacht heeft over een financieel product of dienst van een bank, kredietverstrekker of andere financiële dienstverlener dan kunt u het onafhankelijke geschilleninstituut inschakelen. Deze optie is goedkoper dan een gang naar de rechter.

Wat doet Kifid?

Als consument kunt u Kifid benaderen om een geschil of klacht op te lossen over een financieel product of dienst. Kifid beschikt over de juiste kennis en kan hierdoor uit uw naam optreden tegen de financiële dienstverlener.

De werkwijze van Kifid:

  • U dient online een klacht in tegen de betreffende financiële dienstverlener. U beschrijft de klacht of het geschil en u voegt de aanvullende stukken toe zodat een dossier gemaakt kan worden in een beveiligde digitale omgeving
  • Kifid gaat voor u aan de slag en houdt u op de hoogte
  • De geschillencommissie bekijkt of bemiddeling mogelijk is. Lukt dat niet? Dan doet de geschillencommissie uitspraak
  • Bij de meeste klachten komt het binnen 90 dagen tot een oplossing of uitspraak
  • De uitspraak van de geschillencommissie is veelal bindend; de financiële dienstverlener moet zich houden aan de uitspraak

Contactgegevens Kifid

Voor meer informatie over Kifid verwijzen wij u graag naar de website www.kifid.nl

Postadres

Postbus 93257
2509 AG Den Haag

Bezoekadres

Kantoren Stichthage
Koningin Julianaplein 10
2595 AA Den Haag

070 333 8 999
consumenten@kifid.nl